© SoloSpirit
Powered by LOFTER

Clean -

“你知道你心碎时什么感觉吗?一个心碎的人不像其他人。他们的生活节奏是完全的另一个状态。就是这种精神、肉体、感情上的折磨并且感觉非常纠结。没有什能让你从中解脱。”——Taylor Swift《Clean》的创作背景。

《Clean》巡演背屏版MV美如画

简介:Taylor Swift《Clean》巡演背屏版MV发布!

http://music.163.com/#/mv/?id=5410071&userid=99120576

歌词:

The drought was the very
worst

干旱的天气真糟糕

When the flowers that we’d
grown together died of thirst

我们曾一起种的花因饥凋零

It was months and months of
back and forth

这场长达数月的拉锯战

You're still all over me like a
wine stained dress I can’t wear anymore

你仍让我没辙,如同沾满红酒渍的连衣裙,再也无法穿

Hung my head as I lost the
war

我已败北

And the sky turned black like a
perfect storm

脑海中的天空被黑暗入侵,像无懈可击的风暴

[Chorus]

Rain came pouring down when I
was drowning

倾盆的大雨使我沉溺

That’s when I could finally
breathe

我终于能畅快地呼吸

And by morning, gone was any
trace of you

待到清晨时分,你的痕迹已无处可寻

I think I am finally
clean

我终于清静了

[Verse 2]

There was nothing left to
do

一切已无法补救

When the butterflies turned to
dust that covered my whole room

蝴蝶化作灰烬,飘满整个房间

So I punched a hole in the
roof

我索性打开天窗

Let the flood carry away all my
pictures of you

好让洪水冲走我脑海中有关你的所有画面

The water filled my lungs

雨水,渗进我的肺

I screamed so loud

我大声尖叫着

But no one heard a thing

却无人回应

[Chorus]

Rain came pouring down when I
was drowning

倾盆的大雨使我沉溺

That’s when I could finally
breathe

我终于能畅快地呼吸

And by morning, gone was any
trace of you

待到清晨时分,你的痕迹已无处可寻

I think I am finally
clean

我终于清静了

I think I am finally
clean

我终于不再留恋了

Said I think I am finally
clean

我终于彻底放下了

[Verse 3]

Ten months sober, I must
admit

冷静了十个月后,我无法否认

Just because you’re clean don’t
mean you don't miss it

只因你说你情根已清并不意味着你不再怀念

Ten months older, I won’t give
in

十个月的成长,我不会让步

Now that I’m clean, I’m never
gonna risk it

既然我已放下,我就再也不冒险了

The drought was the very
worst

干旱的天气真糟糕

When the flowers that we’d
grown together died of thirst

我们曾一起种的花因饥凋零

[Chorus]

Rain came pouring down when I
was drowning

倾盆的大雨使我沉溺

That’s when I could finally
breathe

我终于能畅快地呼吸

And by morning, gone was any
trace of you

待到清晨时分,你已消失得无影无踪

I think I am finally
clean

我终于清醒了

Rain came pouring down when I
was drowning

倾盆的大雨让我沉溺

That’s when I could finally
breathe

我终于能畅快地呼吸

And by morning, gone was any
trace of you

待到清晨时分,你的痕迹已无处可寻觅

I think I am finally
clean

我终于清醒了

Finally clean

我终于不再留恋了

Think I am finally clean

我终于彻底放下了

Think I am finally clean

我终于清静了

评论
热度 ( 28 )
TOP